الگوریتم مرغ مگس خوار چیست؟

اگر در زمینه سئو فعالیت دارید، احتمالا نام الگوریتم های مختلف گوگل را شنیده اید. الگوریتم پنگوئن، الگوریتم پاندا ، الگوریتم مرغ مگس خوار جز الگوریتم هایی هستند که گوگل در سال های اخیر ارائه داده است. در این مقاله به الگوریتم مرغ مگس خوار خواهیم پرداخت.
فرض کنید در موتور جستجوی گوگل به دنبال مطلب خاصی هستید و نتایج نمایش داده شده در موتور جستجوی گوگل مطابق میل شما نمی باشد. در این صورت اقدام به تغییر عبارت جستجو می کنید. گوگل این تغییر رفتار کاربر را متوجه می شود و توجه ویژه ای به این رفتار کاربر دارد.
الگوریتم های قبلی گوگل ( پاندا و پنگوئن ) به طور ناگهانی در رتبه بندی سایت تاثیر می گذاشتند .اما الگوریتم مرغ مگس خوار رتبه ی سایت شما را به تدریج تحت تاثیر قرار میدهد و نمی توان رفتار ان را پیش بینی کرد.

تغییر عنوان و توضیحات سایت در گوگل

شاید این اتفاق برای شما افتاده باشد که لینک مشخصی از سایت را در کادر جستجوی گوگل وارد می کنید و عنوان و توضیحات نمایش داده شده با ان چیزی که شما در تگ های متای آن صفحه وارد کرده اید متفاوت می باشد. این مسئله از فعالیت مرغ مگس خوار ناشی می شود.
هنگامی که کاربر عبارتی را در کادر جستجو وارد می کند و نتیجه مورد نظر را بدست نمی اورد، عبارت مورد جستجو را تغییر میدهد تا به نتیجه ی بهتر برسد. در این حالت، الگوریتم مرغ مگس خوار تعدادی از لینک هایی که در نتایج جستجو نمایش داده است را حذف کرده و تعدادی از سایت های دیگر با تغییراتی در عنوان و توضیحات صفحه نمایش می دهد.دلیل این کار این است که ممکن است توضیحاتی که مالکان سایت در در تگ متا وارد کرده اند برای نمایش کافی نبوده ،ولی محتوای صفحه همانی است که باید به کاربر نمایش داده شود.این کار نیازمند شناخت صحیح کلمات و عبارات مترادف ، می باشد که این کار برعهده ی الگوریتم مرغ مگس خوار است.
ممکن است در صفحه ای از سایت ، متای توضیحات وارد نشده باشد. در این صورت گوگل به محتوای صفحه توجه می کند و در صورتی که بخشی از عبارت مورد جستجو را در محتوا بیابد، آن بخش از محتوا را در به عنوان توضیحات در نتایج جستجو نمایش می دهد و گاها پیش می اید که عنوان صفحه را نیز کمی تغییر میدهد.
می توان گفت مرغ مگس خوار به سایتها، شانس دوباره میدهد و در صورتی که این شانس دوباره، تاثیر چندانی در بازدید سایت نداشته باشد ممکن است سایت جایگاه فعلی خود را از دست بدهد.
ارتباط موضوعی که بین محتوای صفحه و عنوان و توضیحات صفحه وجو دارد می بایست کاملا منطقی و درست باشد. با توجه به چگالی کلمات کلیدی بکار رفته در محتوا ، گوگل می تواند موضوع محتوای سایت را حدس بزند.حال در صورتی که محتوای صفحه با عنوان انتخاب شده برای محتوا همخوانی نداشته باشد، مرغ مگس خوار از این فرصت استفاده کرده و عنوان مناسبی را برای متن شما در نظر می گیرد و در نتایج جستجو نمایش می دهد.
در صورتی که سایت شما در نتایج جستجو نمایش داده شود ولی تعداد کلیک هایی که روی آن می شود متناسب با انتظارات گوگل نباشد، این الگوریتم با تغییر توضیحات و عنوان صفحه سعی میکند تا شانس سایت مورد نظر را در نتایج جستجو بالا ببرد.
باید این نکته را در نظر بگیرید که در صورتی که این اتفاق به دفعات برای سایت شما رخ دهد ، می بایست در انتخاب عنوان و توضیحات سایت خود تجدید نظر کنید و تغییرات کلی در رویه ی خود ایجاد نمایید.

مرغ مگس خوار و رفتار کاربران

الگوریتم مرغ مگس خوار رفتار کاربران را هنگام نمایش نتایج جستجو بررسی می نماید و اگر در هنگام نمایش نتایج جستجو برای عبارت خاصی ، سایت شما در نتیجه چهارم باشد ولی کاربران با ورود به سایت شما به نتیجه مطلوب برسند،به مرور زمان گوگل سایت شما را در نتایج اولیه نمایش میدهد. این الگوریتم با توجه به رفتار کاربران اقدام به رتبه بندی سایت ها می کند و تغییراتی در نتایج جستجو ایجاد می نماید.